-
OEI 37-38 (R)ED.est.
Tidning, tidskrift. 2008. 412 sidor.
Gott skick. Temanummer om redaktionell estetik
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
OEI. Nr 15/16/17. Appropriering, Collage, Cop...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 1 uppl. 2003. 366 sidor.
Gott skick. Något fläckat främre omslag. Omslagskanter med bruksspår.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOEI Editör 1 -
39 pressbilder från OEI editör
Häftad bok. OEI editör. 2018. 64 sidor.
Nära nyskick. "En bok ska ges ut, och behöver en bild som följer den i de mediala systemen. Snarare än ett författarporträtt i konventionell bemärkelse, som direkt identifierar boken utifrån författaren, vill jag göra en pressbild som är starkare kopplar till den speci läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOEI editör -
OEI 31-32 / 2007. Reader's (un)digest
Tidning, tidskrift. OEI. 1 uppl. 2007.
Mycket gott skick. Opaginerad. Komplett med "The Belfry".
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOEI 1 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905751
- Titel
- OEI # 69–70 On Film
- Författare
- Grennberger, Martin - Swarthnas, Daniel A.
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 496 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 1500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”Istället för att utgå från en strikt tematisk avgränsning i OEI On Film (# 69–70) har vi insisterat på ett antal heterogena men parallella förhållningssätt – i ett försök till en konstruktiv, oavslutad öppenhet där texter, dokument/arkivmaterial och visuella-textuella montage varvas. Detta för att betona skilda läshastigheter, inzoomningar/utzoomningar, oanade konstellationer och nya stratifieringar. […] Detta nummer inte har ambitionen att presentera ett enhetligt perspektiv. Tvärtom skulle man kunna hävda att den polysemiska horisont vi velat upprätthålla – mellan differentiella, strukturella, materiella och politiska diskurser och dispositiv – på ett plan vore möjligt att spåra till den rörliga tolkningsrymd som återfinns i titeln på den nyligen bortgångne Carl Slättnes film från 1964: A Film – An AntiFilm – A FilmFilm” (ur förordet).
OEI #69–70: On Film utgörs av 496 sidor (redigerat av Martin Grennberger och Daniel A. Swarthnas) om experimentell film från Leo Reis, Åke Karlung, Gunvor Nelson, Claes Söderquist, Carl Slättne, Sven Elfström, Hans Nordenström, Sture Johannesson & Jørgen Nash, Jan Bark, Bo Jonsson, Olle Hedman och Ronald Nameth till Rose Lowder, Abigail Child, Cécile Fontaine, Frédérique Devaux, Barbara Hammer, Raymonde Carasco, Lynne Sachs, Sandra Davis, Caroline Koebel, Barbara Rose, Adeena Mey, Ute Aurand, Peter Gidal, Peter Hutton, Nicky Hamlyn, Robert Beavers, Bruce McClure, Guy Sherwin, Pavle Levi, Ernie Gehr, Pier Paolo Pasolini, Alberto Grifi, Carmelo Bene, Jean-Marie Straub, Peter Nestler, Hartmut Bitomsky, Emilie Vergé, Nicole Brenez, Jean Painlevé, Fernand Deligny, Alain-Alcide Sudre, Dominique Noguez, Carole Contant & Éric Thouvenel, Henry Hills, Frank Kuenstler, Jean-François Lyotard, Kim West, Elke Marhöfer, Teddy Hultberg, Martin Grennberger, Daniel A. Swarthnas, Anders Karlin, Stefan Ramstedt, John Sundholm, Lars Gustaf Andersson, Bengt af Klintberg, Mika Taanila, Jonas Mekas, Jørgen Leth, Carl Henrik Svenstedt, Alexander de Cuveland, Lina Selander & Oscar Mangione, Dan Lageryd, Marion Naccache, Anna Ådahl, John Skoog, Tris Vonna-Michell, Rosa Barba.
OEI Editör 9789185905751 -
OEI # 75–76 Naturbegreppet [EKOEI]
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2017. 528 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905911
- Titel
- OEI # 75–76 Naturbegreppet [EKOEI]
- Författare
- Redin, Johan
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 528 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 36 mm
- Vikt
- 1580 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Anaximander, Axel Andersson, Henrik Andersson, Katja Aglert, Irene Bacchi, Adrián Balseca, Karen Barad, Ida Bencke, Jane Bennett, Gunnar Berge, Dipesh Chakrabarty, Morten Chemnitz, Emilie Clark, Edward Clydesdale Thomson, CO-OP, Walter De Maria, herman de vries, T.J. Demos, Oswald Egger, Leif Elggren, Friedrich Engels, Helena Eriksson, Sigfridus Aronus Forsius, Paul-Armand Gette, Marco Giovenale, Iain Hamilton Grant, Katarina Grip Höök, Félix Guattari, Johanna Gustafsson Fürst, Pierre Hadot, Rune Hagberg, Gunnar D Hansson, Helen Mayer Harrison och Newton Harrison, Johannes Heldén & Håkan Jonson, Urban Hiärne, Henrik Håkansson, Tim Ingold, Per Janse, Åsa Jungnelius, Emma Kihl, Katja Larsson, Beth Laurin, Jonas (J) Magnusson, JO Mallander, Maurice Merleau-Ponty, Bill Mollison & David Holmgren, Jason W. Moore, Timothy Morton, Caroline Mårtensson, Anne Mœglin-Delcroix, Fredrik Nyberg, Abraham Palatnik , Michael Palmer, Malte Persson, Stina Persson, Helmut Plessner, Powwow, raketa, Élisée Reclus, Johan Redin, Pierre Restany, Johan Wilhelm Ritter, Felicity D. Scott, Waltraud Seidlhofer, Michel Serres, Jens Settergren, Gustav Sjöberg, Skaraborgs museum museum, Gilles A Tiberghien, Eduardo Viveiros de Castro, Steven Vogel, Jakob von Uexküll, Alfred North Whitehead, Stuart Wrede
OEI Editör 9789185905911 -
OEI # 60-61 Extra-disciplinary spaces and de-...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2013. 512 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905546
- Titel
- OEI # 60-61 Extra-disciplinary spaces and de-disciplinizing moments (in and out of the 30th Bienal de São Paulo)
- Författare
- Magnusson, Jonas (J) - Grönberg, Cecilia
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 40 mm
- Vikt
- 1800 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- OEI # 60–61 is edited by Jonas (J) Magnusson and Cecilia Grönberg in collaboration with Tobi Maier. Contributing artists and writers: 3nós3, Absalon, Antonio Sergio Bessa, Arte/Ação, Bernardo Ortiz, Charlotte Posenenske, Cristina Freire, Educativo Bienal, Elaine Reichek, Erica Baum, f.marquespenteado, Fernand Deligny, Franz Mon, Gego, Giorgio Moscati, Givaldo Medeiros, Homi K. Bhabha, Hugo Canoilas, Ian Hamilton Finlay, Ida Rodriguez, Ilene Segalove, Jirí Kovanda, John Rajchman, Jorge Menna Barreto, Juan Luis Martínez, Julio Plaza, Kriwet, L. C. Vinholes, Luis Pérez-Oramas, Maria Adelaide do Nascimento Pontes, Mobile Radio, Mónica de la Torre, Nascimento/Lovera, Odires Mlászho, Paulo Bruscky, Peter Pál Pelbart, Philippe Picoli, Raul Antelo, Runo Lagomarsino, Scott Weintraub, Sheila Hicks, Simone Forti, Stephen Bann, Vilém Flusser, Vinicius Spricigo, Waldemar Cordeiro
OEI Editör 9789185905546 -
OEI # 58 Sömn, tillbakadragande, uppmärksamhe...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2012. 280 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905485
- Titel
- OEI # 58 Sömn, tillbakadragande, uppmärksamhet, distraktion, det samtida
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 19 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- OEI #58 / 2012: sömn, tillbakadragande, uppmärksamhet, distraktion, det samtida.
”Med sin djupgående nyttolöshet, sin inneboende passivitet, med sin icke-kalkylerbara tid av förlorad produktion, cirkulation och konsumtion, kommer sömn alltid att vara oförenlig med kraven hos ett nonstop-24/7-universum. Att vi tillbringar en betydande del av våra liv sovande kvarstår som en av de stora mänskliga förolämpningarna mot samtida ekonomiska imperativ. […] Det borde inte komma som en överraskning att sömnen nu överallt urholkas, givet vad som står på spel ekonomiskt. […] Det är möjligt att det idag, på många olika platser, i många olika stadier av vaka, inklusive rêverie eller dagdrömmeri, finns drömmar om sömn. Dessa skulle vara fantasier om sömn som ett radikalt avbrott eller tillfälligt upphävande av den skoningslösa tyngden hos vår globala samtid, om sömnen som det som, på den dagliga erfarenhetens mest ödmjuka nivå, alltid kan upprepa konturerna för vad andra, mer betydande, förnyelser och begynnelser skulle kunna vara.”
Så skriver den amerikanske konsthistorikern och teoretikern Jonathan Crary här i sin tidigare opublicerade essä ”Drömmar om sömn i en 24/7-värld”.
Vårt ”tjugofyra-timmar-om-dygnet-samhälle”, med dess oavbrutna produktions-, kommunikations- och konsumtionsaktiviteter, gör, som också andra tänkare konstaterar i detta nummer av OEI, vår sömn till ett problematiskt, ovisst element i vardagslivet. Den kan till och med uppfattas som ett slöseri med tid eller som en svårförsvarbar tröghet inom en mobil och pragmatisk samhällsordning som är besatt av idén av att använda den ändliga mänskliga existensen fullt ut. Margaret Thatcher gjorde sig inte bara känd genom det nyliberala mottot att ”det finns ingenting sådant som ett samhälle”, utan också för att hävda att hon bara behövde fyra timmars sömn per natt. Kanske betraktade hon, skriver Alexei Penzin i sin text ”Rex Exsomnis: sömn och subjektivitet i den kapitalistiska moderniteten…”, ”översovandet” som ett hinder för ekonomisk tillväxt. Eller, som Jonathan Coe formulerar det: ”’Den sovande är hjälplös; maktlös. Sömnen utlämnar också de starkaste människor på nåd och onåd till de allra svagaste. Kan ni föreställa er hur det måste vara för en kvinna av Mrs. Thatchers natur, med hennes moraliska karaktär, att vara tvungen att varje dag falla ned i denna ställning av ynklig underkastelse? Med hjärnan ur funktion, musklerna inerta och slappa? Det måste vara outhärdligt.’ ’Jag hade inte tänkt på det så förut […]. Sömnen som den stora utjämnaren.’ ’Just det. Det är exakt vad den är: den stora utjämnaren. Som socialismen.’”
Dessa frågor om sömn och vakenhet turneras också i mer filosofisk-estetiska, litterära och konstnärliga register i detta nummer av OEI, i texter och konstnärliga bidrag av Jean-Luc Nancy, Pascal Convert, Georges Perec, Jacques Roubaud, Olivia Iso, Roland Barthes, Jacqueline Risset, Karl-Johan Stigmark med flera. De återkommer också, i andra modus, i en rad bidrag i numret som är mer tematiskt fokuserade kring ”tillbakadragande”, ”uppmärksamhet”, ”distraktion” och ”det samtida” – i bidrag av Ei Ei Kyaw och Henning Lundkvist, Craig Dworkin, Nick Thurston, Lotta Lotass, Martin Högström, Magnus Bremmer, Frans von Schéele, Matts Lindström, Franco Moretti, Adam Wickberg-Månsson, N. Katherine Hayles, Ars Industrialis, Bernard Stiegler, Paul North, Elaine Sturtevant, Lars-Erik Hjertström Lappalainen, Tan Lin, Siegfried Kracauer, Ernst Bloch, Giorgio Agamben och Peter Osborne.
Jonas (J) Magnusson och Cecilia Grönberg
OEI Editör 9789185905485 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOEI Editör -
OEI #106-107: Lettrists & Photography
Tidning, tidskrift. OEI. 2024. 336 sidor.
Nyskick. Förlagsny. OEI #106–107: Lettrists & Photography is, which is indeed a remarkable fact, the first large-scale synthesis of Lettrist photography as a precise ‘system’. And not least given the often stunning – visual and conceptual – intensity of many of th läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOEI -
-
OEI #102-103: Photography on Edge
Häftad bok. OEI Editör. 2024. 432 sidor.
Mycket gott skick. Till synes ny och oläst, några smutsiga fingeravtryck finns dock på främre snittet, framsidan är något böjd i nedre hörnet.
Engelsk text.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188829306
- Titel
- OEI #102-103: Photography on Edge
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2024
- Omfång
- 432 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm
- Vikt
- 1490 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- OEI #102-103: Photography on Edge, 432 pages. Ed. Cecilia Grönberg & Jonas (J) Magnusson, 2024
Photography on Edge – 25 visual dossiers compiled and introduced by Geoffrey Batchen + ”Wanting more” – on and from the work of Australian artist Justine Varga + translations of a selection of Geoffrey Batchen’s essays into Swedish
”The published history of photography has long been motivated by a number of key principles: innovation and originality, authorship and nationality, chronology and medium specificity, technical excellence and aesthetic achievement. The folios [in OEI #102–103] offer an alternative way to regard this history. They comprise a series of repetitious fragments drawn more or less arbitrarily from across various photographic practices and genres. In every case, these folios present a photography on edge: tense, nervous, unsure of itself—at least when compared to the self-certainty we encounter in most histories of this medium.
A photography on edge is a photography that escapes the usual definitions. […] One thing is for sure: if they are to be included in future histories of photography, then we will need to set aside our prejudices and presumptions and learn to say what we see, and not just see what we already know how to say.”
Geoffrey Batchen in OEI #102-103: Photography on Edge
(OEI #102-103: Photography on Edge, 432 pages. Ed. Cecilia Grönberg & Jonas (J) Magnusson, 2024)
OEI Editör 9789188829306 -
OEI # 65 Postkonst / Mail art
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2014. 224 sidor.
Nyskick. Förlagsny och oläst. CD-skiva ingår
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905683
- Titel
- OEI # 65 Postkonst / Mail art
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 224 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 690 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- OEI # 65: Postkonst / Mail art
Postkonsten är ett fenomen som under sin mer än femtioåriga historia har tagit sig en rad olika uttryck och inbegripit en mängd olika medier och praktiker: visuell poesi, collage, slogans, texter, serier, liksom stämplar, frimärken, logotyper, och andra inlånade byråkrati-parafraserande och ofta postrelaterade former. I samband med dess storhetstid under 70- och 80-talen delades formspråk och bildbruk inte sällan med det ”låga” material man också kunde se inom den omgivande alternativkulturen, och dess radikaldemokratiska ambition att vara ett öppet och inkluderande forum, med mycket låg tröskel för deltagande, har gjort den till en ovanligt ”öppen” estetik som är lika mycket ett socialt fenomen som en konstnärlig praktik. I så måtto är den del av den motkulturella rörelse som under 1960- och 1970-talen sökte motverka och nedmontera konventionella hierarkier och ingår i det större nätverk som uppstod i anslutning till den eller i olika grad överlappade med den, såsom Fluxus, konceptkonsten, processkonsten, stenciltidskrifter, liksom samtidens försök till etablering av alternativa institutioner som förlag, bokhandlar, skivbolag, tidskrifter osv.
Samtidigt har postkonsten idag, efter att på 1990-talet fallit till föga för Internets och e-postens förändring av kommunikationens och distributionens förutsättningar, erhållit ett större intresse bland samtida konstnärer än på mycket länge, genom återupptäckt, vidareutveckling och nytagningar av de analoga teknikerna i andra och diskretare tillämpningar än tidigare. Exempel på detta presenteras i detta nummer av OEI genom några helt samtida projekt av både större och mindre omfattning (Bilaga, David Horvitz, Dan Fröberg och Alexandra E. Lindh) liksom en presentation av den under förra året pågående utställningsserien Post på Charlottenburg i Köpenhamn. Måhända är det på grund av det faktum att den genom sin historia har utgjort ett så radikalt alternativ, en verksamhet i så fundamental motsatsställning till ”etablissemanget”, som den på senare år åter har börjat praktiseras och fått ökad dragningskraft bland samtida motkulturella praktiker. Sett mot bakgrund av de senaste decenniernas nyväckta intresse för situationism, processuella, nätverksbaserade, kollaborativa och participatoriska praktiker, relationell estetik, m.m. är det inte mer än logiskt att postkonsten med dess betoning av det mellanmänskliga och de sociala kontexterna får förnyad aktualitet.
OEI Editör 9789185905683 -
OEI - lek, spel, leksaker # 48-49-50/ 2010
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2010. 608 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905157
- Titel
- OEI # 48-49-50
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2010
- Omfång
- 608 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 34 mm
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- OEI # 48-49-50 / 2010 heter ludOEI och är helt ägnat åt olika former av lekar, spel och leksaker. På 608 sidor rör sig ludOEI mellan översättningar och nyskrivna texter, arkivmaterial och specialbeställda konstprojekt, mellan lekande essäer, spelande poesi och filosofiska leksaker. I ludOEI ingår också ett gästspel i form av ett nummer av tidskriften Pequod.
Spel- och lekformer har en oöverskådlig betydelse för de senaste 150 årens litteratur, konst och filosofi. I dessa experiment, reflektioner och undersökningar finns fortfarande vill detta nya trippelnummer av OEI visa mycket att både lära sig och utmanas av; en transformativ kraft och en svåruttömlig potential för estetisk och kritisk teori och praktik. Som konstnären och spelforskaren Mary Flanagan formulerar det: För många spelare existerar spel för underhållning, för tidsfördriv, för nöjes skull. Spel är en distraktionsaktivitet, avsedd för avkoppling eller förströelse en inte arbete-rymd där spelare är fria att engagera sig i fantastiska berättelser, storslagna bedrifter och givande uppgifter. Men om vissa spel har blivit någonting mer? Men om vissa spel, och det mer allmänna begreppet lek, inte bara erbjuder rekreation, utan också fungerar som medel för skapande uttryck, som instrument för begreppsligt tänkande, eller som verktyg som gör det möjligt att undersöka eller arbeta igenom sociala frågor?
ludOEI spel och lekar som estetiska och sociala teknologier.
OEI Editör 9789185905157 -
OEI # 69–70 : On Film
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2015. 496 sidor.
Nära nyskick. Rikt illustrerad i färg och svartvitt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905751
- Titel
- OEI # 69–70 On Film
- Författare
- Grennberger, Martin - Swarthnas, Daniel A.
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2015
- Omfång
- 496 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 27 mm
- Vikt
- 1500 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- ”Istället för att utgå från en strikt tematisk avgränsning i OEI On Film (# 69–70) har vi insisterat på ett antal heterogena men parallella förhållningssätt – i ett försök till en konstruktiv, oavslutad öppenhet där texter, dokument/arkivmaterial och visuella-textuella montage varvas. Detta för att betona skilda läshastigheter, inzoomningar/utzoomningar, oanade konstellationer och nya stratifieringar. […] Detta nummer inte har ambitionen att presentera ett enhetligt perspektiv. Tvärtom skulle man kunna hävda att den polysemiska horisont vi velat upprätthålla – mellan differentiella, strukturella, materiella och politiska diskurser och dispositiv – på ett plan vore möjligt att spåra till den rörliga tolkningsrymd som återfinns i titeln på den nyligen bortgångne Carl Slättnes film från 1964: A Film – An AntiFilm – A FilmFilm” (ur förordet).
OEI #69–70: On Film utgörs av 496 sidor (redigerat av Martin Grennberger och Daniel A. Swarthnas) om experimentell film från Leo Reis, Åke Karlung, Gunvor Nelson, Claes Söderquist, Carl Slättne, Sven Elfström, Hans Nordenström, Sture Johannesson & Jørgen Nash, Jan Bark, Bo Jonsson, Olle Hedman och Ronald Nameth till Rose Lowder, Abigail Child, Cécile Fontaine, Frédérique Devaux, Barbara Hammer, Raymonde Carasco, Lynne Sachs, Sandra Davis, Caroline Koebel, Barbara Rose, Adeena Mey, Ute Aurand, Peter Gidal, Peter Hutton, Nicky Hamlyn, Robert Beavers, Bruce McClure, Guy Sherwin, Pavle Levi, Ernie Gehr, Pier Paolo Pasolini, Alberto Grifi, Carmelo Bene, Jean-Marie Straub, Peter Nestler, Hartmut Bitomsky, Emilie Vergé, Nicole Brenez, Jean Painlevé, Fernand Deligny, Alain-Alcide Sudre, Dominique Noguez, Carole Contant & Éric Thouvenel, Henry Hills, Frank Kuenstler, Jean-François Lyotard, Kim West, Elke Marhöfer, Teddy Hultberg, Martin Grennberger, Daniel A. Swarthnas, Anders Karlin, Stefan Ramstedt, John Sundholm, Lars Gustaf Andersson, Bengt af Klintberg, Mika Taanila, Jonas Mekas, Jørgen Leth, Carl Henrik Svenstedt, Alexander de Cuveland, Lina Selander & Oscar Mangione, Dan Lageryd, Marion Naccache, Anna Ådahl, John Skoog, Tris Vonna-Michell, Rosa Barba.
OEI Editör 9789185905751 -
OEI # 80–81. The zero alternative: Ernesto de...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2018. 640 sidor.
Nära nyskick. Se mina övriga annonser för samfrakt!
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188829016
- Titel
- OEI # 80–81. The zero alternative: Ernesto de Sousa and some other aesthetic operators in Portuguese art and poetry from the 1960s onwards
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 640 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 33 mm
- Vikt
- 1835 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The most recent issue of OEI magazine takes its starting point in Ernesto de Sousa’s explosive activities as filmmaker, photographer, curator, critic, writer, folk art researcher, multimedia artist etc. in the Portuguese 1960s onwards. Being active in almost everything that belongs to the domain of the arts in the broadest sense of the word, Ernesto de Sousa (1921-1988) adopted the term “aesthetic operator” to be used instead of the word “artist” – “for the simple reason that ‘artist’ designates a kind of sociological position and not a philosophical attitude towards the world” (José Miranda Justo).
As a “source of enthusiasm, dynamism and motivation” (Isabel Alves), Ernesto de Sousa created new connections between all sorts of disciplines, forms, materials and social contexts. In its 640 page long textual and visual montage, including a series of new essays and translations of key essays, as well as a lot of archival material, OEI #80-81 also looks at the practices of a number of De Sousa’s fellow “aesthetic operators” (Alberto Carneiro, Túlia Saldanha, Álvaro Lapa, Fernando Calhau, Lourdes Castro, Ana Vieira, Ana Hatherly, E.M. de Melo e Castro, António Barros…). At the same time, OEI #80-81 encompasses texts on magazines such as Poesia Experimental, Operação, Nova, A Urtiga, and Alternativa; and works by artists from younger generations such as Isabel Carvalho, Paulo Mendes and Mariana Silva.
OEI Editör 9789188829016 -
OEI # 66 Process/poem (poema/processo)
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2014. 520 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905690
- Titel
- OEI # 66 Process/poem (poema/processo)
- Författare
- Magnusson, Jonas (J) - Grönberg, Cecilia - Maier, Tobi
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2014
- Omfång
- 520 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 36 mm
- Vikt
- 1800 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- Issue 66 of OEI is the first substantial presentation outside of Brazil of the poetry avant-garde movement poema/processo (process/poem), launched concurrently in Natal and Rio de Janeiro in 1967. Due to pressure from the military dictatorship the movement was brought to a halt in 1972, but several of the initial participants have continued their practices up until today (Wlademir Dias-Pino, Neide de Sá, Falves Silva).
OEI # 66 – a 520 page montage of images and documents, translations of manifestos and key essays, and interviews and new essays by Fernanda Nogueira, Antonio Sergio Bessa and many others – also features presentations of three other all too unknown Brazilian avant-garde movements from the 60s, 70s and early 80s: poesia práxis, poesia marginal, pornismo.
Content: Introduction // Proposition // Process – reading of the project // Halt – tactic option // Limit situation: distinctions & consequences // Process /poem // Reading / writing // Poem out of process / 1 // Process /poem: reading of products (of positions ), Wlademir Dias-Pino // Ponto 1 // [Presentation of Brasil meia-meia], Wlademir Dias-Pino // The system and the revolutionary openings, Moacy Cirne // The time of the poem, Álvaro de Sá // O Sol // Ponto 2 // Two or three things about poema/processo, Moacy Cirne Poema/processo. // Poetic radicality and dissent, Fernanda Nogueira // The avant-garde beyond the Avant-garde – The case of poema/processo in Brazil, Fernanda Nogueira // Intensified reading, expanded writing (a conversation with Wlademir Dias-Pino on intensivism, concrete poetry, process/poem and the visual encyclopedia) // A AVE (1956), Wlademir Dias-Pino // Processo 1 // Vírgula // Poema/processo: a new reading, Álvaro de Sá // The origin of the book-poem, Álvaro de Sá & Moacy Cirne // The poem and the electronic opening, Álvaro de Sá // Avant-garde: a semiological project, Moacy Cirne // Writing and information (on Wlademir Dias-Pino’s book-poems), Priscilla Guimarães Martins // Pages from A AVE (estudo crítico), Wlademir Dias-Pino // Pages from SOLIDA (critical study), Wlademir Dias-Pino // A AVE and SOLIDA by Wlademir Dias-Pino. The poetic semiotics as tactile and tactic device, Fernanda Nogueira // A Marca e o Logotipo Brasileiros, Wlademir Dias-Pino & João Felício dos Santos // Pré-História: uma leitura projetada, Wlademir Dias-Pino // Enciclopédia Visual, Wlademir Dias-Pino // Wlademir Dias-Pino’s white encyclopedia, Rogerio Camara // Unfolding processes (an interview with Neide de Sá) // Founding proposals of poema /processo, Neide de Sá // Neide Sá’s process/poems, Eduardo Kac // Poema/processo & comics, Moacy Cirne // 12 x 9 (1967), Álvaro de Sá // The War of Words, Antonio Sergio Bessa // Theory of guerrilla art, Décio Pignatari // New language, new poetry, Luis Ângelo Pinto & Décio Pignatari // New poetry, new process: 8 points // Não ao não (1969/1970), Dailor Varela // Falves Silva – the transgressive eye, Jota Medeiros // The creative explovision of the process/poem, Falves Silva // Poema/processo in the Northeast (an interview with Falves Silva by Cristina Freire) // A Falves Silva poem, Dácio Galvão // Elementos da Semiótica, Falves Silva // New Latin-American Poetry (an interview with Clemente Padín by Cristina Freire) // How I connected with poema/processo?, Clemente Padín // The reading as an object of the eye, Almandrade // Working outside of the circuit (an interview with Almandrade) // BR.– Meia Meia– W. Dias-Pino, Almandrade // Brief synopsis of poema/processo, Álvaro de Sá // Poema-práxis (didactical manifesto), Mário Chamie // Poesia Marginal, Sergio Cohn // Intersemiotic poetry and experimental magazines (an interview with Omar Khouri) // Criticality and vertigo (an interview with Régis Bonvicino) // Middle Class & Co and other works, Regina Silveira // In the Mail Art Circuit, Regina Silveira // Making love to a Xerox machine (an interview with Hudinilson Jr.) // The Porn Art Movement: A Brazilian Avant-Garde, 1980–1982, Eduardo Kac // The search of the lost tribe, Libidiunga Cardoso // Seven Advertised Sonnets, Michalis Pichler // Cronograma do surgimento do poema/processo, Alváro de Sá
OEI Editör 9789185905690 -
OEI # 56-57 Tidskriften / The Magazine / La R...
Tidning, tidskrift. OEI editör. 2012. 480 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905430
- Titel
- OEI # 56-57 Tidskriften / The Magazine / La Revue
- Förlag
- OEI editör
- Utgivningsår
- 2012
- Omfång
- 480 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 30 mm
- Vikt
- 1800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- OEI # 56–57 / 2012
”En tidskrift kan vara ett uttryck för en doktrin som redan är konstituerad eller för en grupp som redan existerar (surrealism). Den kan tjäna till att ge form åt tendenser som ännu är vaga men latenta. Den kan slutligen vara ett kollektivt verk för överskridande, för riktade fordringar som, genom just det faktum att tidskriften finns, leder var och en av dem som medverkar i den en aning längre på den egna vägen och kanske också på en väg som är en smula annorlunda än den som han eller hon skulle ha följt om han eller hon varit ensam. Var och en blir ansvarig för påståenden som han eller hon inte är upphovsman till, för en forskning som inte längre uteslutande är hans eller hennes; han eller hon svarar med ett vetande som han eller hon inte själv har från början. Detta är innebörden hos tidskriften som kollektiv möjlighet. Det rör sig om en förmedlande status mellan författare och läsare. Härav det nödvändiga i ett stort gemensamt utvecklingsarbete och, eftersom enstämmighet varken är möjlig eller önskvärd, det nödvändiga i att, i själva tidskriften, fortsätta diskussionen och dialogen.”
Maurice Blanchot skriver dessa uppfordrande rader 1961, i en text som diskuterar ”Revue internationale”, det internationella tidskriftsprojekt som under ett antal år i början av 1960-talet intensivt upptog en lång rad europeiska intellektuella: från Dionys Mascolo och Louis-René des Forêts till Elio Vittorini och Italo Calvino, till Hans Magnus Enzensberger och Ingeborg Bachmann. Vi dröjde vid detta orealiserade projekt i OEI #37–38 2008, där vi också lyfte fram Walter Benjamin och Bertolt Brechts likaledes ofullbordade tidskriftsprojekt ”Krise und Kritik”, liksom vi tryckte en dossier kring den av Terry Atkinson, Michael Baldwin, David Bainbridge och Harold Hurrell 1969 grundade Art&Language, samt utdrag ur och essäer om Vito Acconci och Bernadette Mayers tidskrift 0 To 9 (1967–1969).
Det är med andra ord inte första gången som tidskriften som medium, som tankeform och historisk praktik, uppmärksammas i OEI (andra exempel återfinns i #31–32 2007; #48–49–50 2010; #52 2011; #53–54 2011 och, framförallt, #33–34–35 2007, som rymmer en relativt omfattande dossier om ”Little Magazines”). Men med detta dubbelnummer vill vi ändå tematisera tidskriften med en mer fokuserad energi än tidigare; passionerat, men också kritiskt och historiserande. (”Den tidskrift vars program här presenteras gör anspråk på auktoritet i exakt den utsträckning som den gör sig medveten om sin egen situation. Endast i den mån den håller sig till ett sådant medvetande kan den utan förmätenhet sträva efter att – i en tid som förlorat alla kriterier för aktualitet förutom ’det som tidningarna talar om’, och detta just när ’det som tidningarna talar om’ inte längre har något att göra med verkligheten – hos sig själv finna kriteriet för sin egen aktualitet. Den synvinkel ur vilken den avser att situera sig är i själva verket så radikalt och ursprungligt historisk att den utan vidare kan avstå från alla kronologiska perspektiv och i stället räkna en ’förstörelse av den litterära historieskrivningen’ till sina egentliga uppgifter: platsen den väljer som livskraftig vistelseort är varken en kontinuitet eller en ny begynnelse, utan ett avbrott och ett glapp, och det är just erfarenheten av detta glapp som ursprunglig historisk händelse som utgör grunden för dess aktualitet” (Giorgio Agamben, ”Program för en tidskrift”).)
Under de allra senaste åren ett antal böcker utkommit som erbjudit historieskrivningar för en rad av 1900-talets viktigaste konstnärsdrivna tidskrifter. Ur två av dessa böcker, Gwen Allens Artists’ Magazines. An Alternative Space for Art (2011) och den av Phillip E. Aarons och Andrew Roth redigerade In Numbers. Serial Publications by Artists Since 1955 (2009), som också erbjuder ansatser till en teoribildning på detta produktivt svåravgränsade område, har vi till detta nummer översatt fyra essäer. En gemensam nämnare för konstnärstidskrifter är, konstaterar Clive Phillpot i en av dessa, deras beroende av tryck- och reproduktionsteknologier (under 1960- och 70-talen framförallt stenciltryck och fotokopiering), och han reser frågan om konstnärstidskriften idag, med Internet, den i industriländerna mest tillgängliga reproduktionsteknologin, ”helt enkelt kommer att upplösas i bloggosfären”. Att detta är på väg att ske vore förmodligen ett alltför drastiskt antagande, eftersom det också finns många motexempel, men någonting är helt uppenbart på väg att hända med tidskriften som historisk form, och de nämnda böckerna måste kanske också läsas som ett symptom på det.
”Man kan inte göra anspråk på att forska, eller uppfinna formellt [...], utan att framför ögonen ha de sista tjugo årens mest levande, mest innovativa tidskrifter.” Så skriver den franske poesiteoretikern, tidskriftsredaktören och poeten Jean-Marie Gleize i en vacker essä i detta nummer av OEI om den serie av ytterligt innovativa poesitidskrifter – både vad gäller format, sammansättning och utgivningsrytm – som Claude Royet-Journoud redigerar under 1960-, 70-, 80- och 90-talen. ”De poesitidskrifter som jag publicerar”, kommenterar Royet-Journoud själv i ett samtal om en av dessa tidskrifter, Zuk, ”vänder sig till en publik av människor som skriver eller vill skriva. De är rörelser, steg framåt, som man inte alltid vet vad de kommer att ge. Som jag ser det, måste en poesitidskrift bära ett slags glöd, leva vid implosionens rand, vilket är motsatsen till antologitidskriften, som förvisso är användbar, men som uttrycker en alltför stor försiktighet. Jag tänker på tidskriften som en passion.”
Tidskriften, det är vår övertygelse, är en form vars framtid ännu är öppen, och som fortsätter att erbjuda den som är beredd att läsa och skriva på allvar nya möjligheter. Som Sylvère Lotringer här formulerar det i ett samtal om hans tidskrift Semiotext(e): ”Och det är också det som är bra med tidskrifter: att man inte vet i förväg vad som skall hända. Varför förplikta sig att följa en viss linje, när linjen ändå går i sicksack och hela tiden skiftar eftersom du själv och allting annat förändras? Jag vet inte exakt vad jag förväntade mig av Semiotext(e). Jag tror inte att det var berömmelse. Jag tror att det var att skapa ett slags utopisk gemenskap. En gemenskap som inte existerar. En gemenskap av hårt arbetande människor som förstår varandra på ett visst sätt och skapar någonting som är värt allt detta arbete. Livet är inte värt någonting; det krävs en oerhörd ansträngning för att göra det värt någonting.”
Jonas (J) Magnusson
OEI editör 9789185905430 -
OEI # 71–72: Utanför-det absoluta-stadssystem...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2016. 624 sidor.
Gott skick. Lätt stötta hörn
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905775
- Titel
- OEI # 71–72: Utanför-det absoluta-stadssystemet-aktiviteter; publiceringspraktiker; Stephen Willats; & andra saker
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2016
- Omfång
- 624 sidor
- Bandtyp
- häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 32 mm
- Vikt
- 1815 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- OEI #71–72 2016: Mix-Up/Dig-Out: Utanför-det-absoluta-stadssystemet-aktiviteter; publiceringspraktiker; Stephen Willats; & andra saker (624 sidor) fokuserar spänningsfältet mellan stad och landsbygd, och dess möjliga upphävande, i en lång rad text- och bildprojekt av/om bland annat Mårten Björk, Bodo Hell, Helena Eriksson och Emilio Araúxo, Annebella Pollen, Kibbo Kift, Peter Jackson, Johan Jönson, Verner Boström, Mai Corlin, Rasmus Graff, Mathias Kokholm, Ou Ning och hans Bishankommun i Kina, Giovanni Rossi och den anarkistiska gemenskapen Cecilia i Brasilien, Tommy Tommie och Bildaktivisterna samt Norrlandsbulletinen och Norrbottens Bildgrupp, Sven Dalsgaard, Poul Pedersen, Gerrard Winstanley och Diggers-rörelsen under mitten av 1600-talet i England.
Numret gräver också djupt i Marx relation till geologi (se framförallt Johan Redins ”En underjordiskt inspärrad storm – stratigrafi och politisk geologi hos Karl Marx”), i de konstnärligt-litterära publiceringspraktikernas omvandlingar sedan 1960-talet och framåt, genom bidrag av/om bland annat San Francisco Diggers, Communication Company och Free Press under det sena 60-talet, INCA, Katarina Elvén och Louise Lawler, Hinrich Sachs och Claus Böhmler, Gefn Press, Imri Sandström, Publication Studio, Mount Analogue, Rasmus Graff, David Jourdan, Kristen Mueller, Michalis Pichler, Sylvie Boulanger, Lasse Krog Møller, Anne Mœglin-Delcroix, Thomas Hvid Kromann, Manfred Mohr, Olle Essvik och Skaraborgs museum museum.
Numret innehåller även en nittiosidig sektion med en intervju med samt en rad tidigare opublicerade texter av den engelske konstnären Stephen Willats, kring hans arbete med tidskriften Control Magazine och en lång rad sociala konstprojekt sedan 1960-talet och framåt. Dessutom finns i OEI #71–72 en introduktion till den italienska konstkritikern och feministen Carla Lonzi.
OEI Editör 9789185905775 -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
OEI # 53-54 Dokument, Dispositiv, Deskription...
Tidning, tidskrift. OEI editör. 2011. 1280 sidor.
Gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905300
- Titel
- OEI # 53-54 Dokument, Dispositiv, Deskription, Diskurs
- Förlag
- OEI editör
- Utgivningsår
- 2011
- Omfång
- 1280 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 81 mm
- Vikt
- 3800 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- 1280 sidor om Dokument, Dispositiv, Deskription, Diskurs
OEI editör 9789185905300 -
OEI #71-72 Mix-Up/Dig-Out Utanför-det-absolut...
Tidning, tidskrift.
Nära nyskick. Tidskriften OEI, 2016. 624 s. Litet vikmärke på bakre omslag. Den voluminösa tidskriften utforskar spänningsfältet mellan stad och landsbygd, och dess möjliga upphävande, i en mängd text- och bildprojekt. Numret studerar också Karl Marx´ relation till geo läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
OEI # 80–81. The zero alternative: Ernesto de...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2018. 640 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188829016
- Titel
- OEI # 80–81. The zero alternative: Ernesto de Sousa and some other aesthetic operators in Portuguese art and poetry from the 1960s onwards
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 640 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 33 mm
- Vikt
- 1835 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- The most recent issue of OEI magazine takes its starting point in Ernesto de Sousa’s explosive activities as filmmaker, photographer, curator, critic, writer, folk art researcher, multimedia artist etc. in the Portuguese 1960s onwards. Being active in almost everything that belongs to the domain of the arts in the broadest sense of the word, Ernesto de Sousa (1921-1988) adopted the term “aesthetic operator” to be used instead of the word “artist” – “for the simple reason that ‘artist’ designates a kind of sociological position and not a philosophical attitude towards the world” (José Miranda Justo).
As a “source of enthusiasm, dynamism and motivation” (Isabel Alves), Ernesto de Sousa created new connections between all sorts of disciplines, forms, materials and social contexts. In its 640 page long textual and visual montage, including a series of new essays and translations of key essays, as well as a lot of archival material, OEI #80-81 also looks at the practices of a number of De Sousa’s fellow “aesthetic operators” (Alberto Carneiro, Túlia Saldanha, Álvaro Lapa, Fernando Calhau, Lourdes Castro, Ana Vieira, Ana Hatherly, E.M. de Melo e Castro, António Barros…). At the same time, OEI #80-81 encompasses texts on magazines such as Poesia Experimental, Operação, Nova, A Urtiga, and Alternativa; and works by artists from younger generations such as Isabel Carvalho, Paulo Mendes and Mariana Silva.
OEI Editör 9789188829016 -
OEI # 82–83. Art in the Age of Kleptomania
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2018. 288 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188829023
- Titel
- OEI # 82–83. Art in the Age of Kleptomania
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2018
- Omfång
- 288 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 800 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- OEI # 82–83. Art in the Age of Kleptomania
OEI Editör 9789188829023 -
OEI # 60-61 Extra-disciplinary spaces and de-...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2013. 512 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789185905546
- Titel
- OEI # 60-61 Extra-disciplinary spaces and de-disciplinizing moments (in and out of the 30th Bienal de São Paulo)
- Författare
- Magnusson, Jonas (J) - Grönberg, Cecilia
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2013
- Omfång
- 512 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 40 mm
- Vikt
- 1800 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- OEI # 60–61 is edited by Jonas (J) Magnusson and Cecilia Grönberg in collaboration with Tobi Maier. Contributing artists and writers: 3nós3, Absalon, Antonio Sergio Bessa, Arte/Ação, Bernardo Ortiz, Charlotte Posenenske, Cristina Freire, Educativo Bienal, Elaine Reichek, Erica Baum, f.marquespenteado, Fernand Deligny, Franz Mon, Gego, Giorgio Moscati, Givaldo Medeiros, Homi K. Bhabha, Hugo Canoilas, Ian Hamilton Finlay, Ida Rodriguez, Ilene Segalove, Jirí Kovanda, John Rajchman, Jorge Menna Barreto, Juan Luis Martínez, Julio Plaza, Kriwet, L. C. Vinholes, Luis Pérez-Oramas, Maria Adelaide do Nascimento Pontes, Mobile Radio, Mónica de la Torre, Nascimento/Lovera, Odires Mlászho, Paulo Bruscky, Peter Pál Pelbart, Philippe Picoli, Raul Antelo, Runo Lagomarsino, Scott Weintraub, Sheila Hicks, Simone Forti, Stephen Bann, Vilém Flusser, Vinicius Spricigo, Waldemar Cordeiro
OEI Editör 9789185905546 -
OEI #90-91: Sickle of Syntax & Hammer of Taut...
Tidning, tidskrift. OEI Editör. 2021. 304 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789188829092
- Titel
- OEI #90-91: Sickle of Syntax & Hammer of Tautology
- Förlag
- OEI Editör
- Utgivningsår
- 2021
- Omfång
- 304 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 195 x 297 mm Ryggbredd 34 mm
- Vikt
- 940 g
- Språk
- English
- Baksidestext
- OEI #90-91: Sickle of Syntax & Hammer of Tautology offers the first English language overview of the history of concrete and visual poetry production in socialist Yugoslavia between 1968 and 1983. By focusing on mass-produced examples of concrete poetry, this publication presents these poetic experiments as organically linked to social movements, critical theories, and youth cultural revolutions. In his extensive introduction, Sezgin Boynik, the guest editor of this special issue of OEI, discusses concrete and visual poetry in socialist Yugoslavia as an uneven and combined development, and emphasizes its confrontational and organizational aspects. By means of interviews, translations, reproductions, and theoretical and historical statements, OEI #90-91 offers a picture of a very lively scene of concrete and visual poetry in Yugoslavia, which unfortunately is not as recognized internationally as it would deserve. Hoping that OEI #90-91 could contribute to this task in a substantial way, we present episodes from the early years of OHO formation and its complex theories of words and things; an interview with Rastko Močnik on programmed art and political formalism; militant polemics of Goran Babić; Signalist contradictions; subjective structural devices of Judita Šalgo; zaum experiments of Vojislav Despotov; detective meta-texts of Slavoj Žižek; poetic self-management studies of Vujica Rešin Tucić; a feminist historicisation of Ažin school for experimental poetry; democratisation of visual poetry by Westeast; selections from special issues of the journals Pitanja, Problemi, Ulaznica, Dometi, Delo, Koraci, Vidik, Pegaz, and many other materials translated here for the first time and presented in one publication.
OEI Editör 9789188829092 -
OEI #53-54: Dokument Dispositiv Deskription D...
Tidning, tidskrift. 2011. 1274 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
OEI #67-68 icke-bekräftande skrivande / scrit...
Tidning, tidskrift. 2015. 508 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKOEI -
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
